Olen tehnyt aika vauhdilla ensimmäistä nukketaloa ja kaikki huoneet ovat yhtä huonetta lukuunottamatta täytetty huonekaluilla. Olen nyt vasta opetellut jälkeenpäin käyttämään pistosahaa ja työstämään ohutta lastulevyä materiaalina. Tähän asti olen tehnyt valtaosan huonekaluista pahvista ja maalannut ne akryylimaalilla tai päällystänyt kankaalla. Jostain satuinkin sitten lukemaan että jos käyttää pahvia materiaalina olisi se vertauskuvallisesti menemistä riman alitse. Toisaalta mieleni synkkeni sillä olin mielestäni tehnyt hienoja huonekalusteita pahvista ja maalista ja kankaista. Ei kuitenkaan mitään räpellyksen tai rimpuloiden näköisiäkään! Onko pahvi materiaalina jotenkin ala-arvoisempaa kuin puu jos sitä käsittelee huolellisesti ja viimeistelee pinnan kauniiksi? Olen nyt käyttänyt puutakin jo aika paljon mutta juuri tänään tein hienon vanhanaikaisen lipaston pahvista. Maalasin sen keltaiseksi ja koristelin kukkakuvioin ... Olin tyytyväinen lopputulokseen. Eipä sitä erottanut mielestäni oliko lipasto valmistettu ohuesta puuviilusta vai pahvista! Ja lisätäkseni vielä, että pahvi jota käytän on hyvin jämäkkää. Ei mitään askartelukartonkia! Kun osat liimaa yhteen kuumaliimalla on lopputulos erittäin jämäkkä! Joten älkäämme aliarvioiko pahvia materiaalina vaan luotetaan siihen mikä on lopputulos! Liitteenä kuva nukkekodista johon viittasin tekstissäni!